Et stærkt fællesskab siden 2001

Om Copenhagen Watersports

Copenhagen Watersports´ (CWS) sjæl er grundlagt af en passion for vandsport, og for hvordan sporten bringer mennesker sammen og udfordrer både individet og holdet i jagten på at mestre det blå element. CWS er mere end bare en idrætsklub – det er en bro af venskaber, der strækker sig ud over sportens grænser.

CWS er båret af medlemmernes lyst til læring, udvikling og fællesskabet. Sammen dygtiggør vi os i sporten samt deltager i sociale ture, events og konkurrencer. Foreningens medlemmer støtter hinanden i at blive dygtigere til deres sport, og de skaber sociale bånd, deler oplevelser, fejre sejre, fester, går i biografen og udvikler stærke venskaber – det er alt i alt en betydningsfuld del af CWS.

Copenhagen Watersports (CWS) er en af de største SUP foreninger i Danmark. I 2024 består foreningen af ca. 80 aktive medlemmer. Klubben er medlem af Surf & SUP Danmark.

SUP Træning

Vi padler i Københavns havn og ved Amager Strand, ligesom vi også arrangerer fede ture til andre lokaliteter i Danmark, primært i forbindelse med Danish SUP Tour.

SUP træninger kan foregå med og uden instruktør, og ofte afhænger programmet af deltagernes ønsker og dagsform. Derfor kan en SUP træning sagtens bestå af teknik den ene dag og en hyggetur den næste.

Om du er til hyggeture, længere ture eller race, råder CWS over en bred vifte af SUP-udstyr. Løbende tilføjer vi nyt udstyr, så vi sikrer, at vi altid har et bredt udvalg til vores medlemmer.

SUP har for alvor slået sig fast som både en populær social motionsform og konkurrencesport indenfor forskellige discipliner, og du kan deltage i et væld af SUP-konkurrencer i Danmark. Mange af de danske SUP-races sanktioneres af Surf & SUP Danmark, men der findes også en del konkurrencer, som arrangeres af private aktører og ildsjæle rundt omkring i landet.

CWS Historie

Foreningen blev stiftet i 2001 under navnet Skandinavisk Rafting Klub (SRK) og havde på daværende tidspunkt cirka ti medlemmer. Det var energien og lysten oplevelser i white water-miljøet, som medlemmerne var betaget af. Senere kom flere foreninger til i Norden, og i 2008 ændrede foreningen navn til Rafting Club Copenhagen.

I 2012 introducerede foreningen Stand Up Paddle for dens medlemmer, hvilket skabte en yderligere interesse for foreningen som helhed. Siden har CWS formået at inddrage og engagere mange nye mennesker i SUP-miljøet. Foreningen har gennem alle årene deltaget i mange nationale SUP-konkurrencer og i internationale raftingkonkurrencer